Fractievoorzitter Jordy Drieman op NPO Radio 1

Afgelopen zondag was de live-uitzending van het NPO Radio 1-programma 'Dijkstra & Evenblij ter plekke' in Cafe-Zaal de Wielerbaan in Budel. Fractievoorzitter Jordy Drieman sprak daar samen met ondernemer Ed Kalders en Martijn van der Linden van Stichting Vluchtelingenwerk over de problematiek op en rond het AZC in Budel.

Jordy Drieman: 'Ik snap dat de staatssecretaris deze locatie niet wil sluiten, dan moet hij op zoek naar een andere locatie waar hij 1.500 asielzoekers kan onderbrengen. Daarmee verplaats je het probleem, maar wij strijden al drie jaar om het opgelost te zien worden en dat is niet gebeurd. Ik ben fractievoorzitter van de lokale VVD en wij komen op voor onze eigen dorpen en inwoners en die zijn toe aan rust.'

Het volledige gesprek van circa 14 minuten met Erik Dijkstra en Frank Evenblij is hier terug te kijken/luisteren: https://www.nporadio1.nl/fragmenten/dijkstra-en-evenblij-ter-plekke/2212abce-53aa-4c4a-a75d-2b54063a2e80/2022-02-06-azc-in-budel-moet-sluiten-vindt-meerderheid-gemeenteraad