Nieuw! Podcast 'Gemeentepraat'

Wat kunnen we zelf doen om de afstand tussen de politiek en de Cranendonckse inwoners te verkleinen? Voorafgaand aan de verkiezingen stelde de lokale VVD zichzelf deze vraag. Met de podcast ‘Gemeentepraat’ willen Jordy Drieman en Willem Swinkels op een eigentijdse en enthousiaste manier een kijkje geven in de politieke keuken. “Een maandelijkse podcast, dat vinden we wel passen bij de jongste raadsfractie van Cranendonck!”

In het verkiezingsmagazine is VVD Cranendonck kritisch geweest over de communicatie en de dienstverlening van de gemeente Cranendonck. “Wij zijn niet de partij die alleen naar anderen wijst, maar willen hier ook zelf iets aan doen. We kwamen al snel met het idee om een podcast te starten. Een nieuwe raadsperiode leek ons een goed moment om hiermee te beginnen”, aldus Willem Swinkels.

De lokale VVD hoopt op deze manier om de hele raadsperiode te communiceren met de inwoners van de gemeente Cranendonck. “De raadsvergaderingen worden natuurlijk lang niet allemaal bekeken en onze socials bieden niet altijd de ruimte om de achtergrond van een besluit te kunnen delen. Dat kunnen we in deze maandelijkse podcast wel. We hopen mensen betrokken te maken bij de lokale politiek, want het is erg leuk om met VVD Cranendonck mee te doen”, vult Jordy Drieman aan.

De eerste aflevering van ‘Gemeentepraat’ is afgelopen zaterdag online gekomen en gaat over de eerste maanden na de verkiezingen. Deze podcast is te beluisteren via Podbean en Spotify