'Wat ons betreft gaat het dicht'

Met deze quote van onze fractievoorzitter Jordy Drieman sluit het Eindhovens Dagblad het bericht over het AZC in Budel. De afgelopen dagen is de discussie door een debat in de Tweede Kamer en een al ingepland bezoek van staatssecretaris Eric van der Burg aan onze gemeente opnieuw opgelaaid. Wat de lokale VVD betreft is er niets veranderd aan de veiligheid in onze dorpen en dus ook niet aan ons standpunt.

"We hebben deze ochtend aan staatssecretaris Eric van der Burg meegegeven dat we verwachten dat hij gehoor gaat geven aan het unaniem aangenomen raadsbesluit om het AZC in Budel te sluiten per 1 juli 2024. We snappen dat het voor hem lastig zal zijn om deze 1.500 asielzoekers elders onder te brengen, maar dat is zijn belang. Ons belang is de veiligheid en de rust in onze dorpen. We blijven in gesprek met de staatssecretaris om de veiligheid tot de sluiting te verbeteren, maar wij zullen ons eerder ingenomen standpunt niet wijzigen." - Fractie VVD Cranendonck

Later deze week zullen we hier in de nieuwste aflevering van onze podcast 'Gemeentepraat' uitgebreid bij stilstaan.