Lokale VVD doet wat nodig is in begroting 2023

Het zijn geen makkelijke tijden, dat hoeven we niet uit te leggen. Ook in Cranendonck voelen we dit. De raadsagenda die recent is vastgesteld beschrijft wat we belangrijk vinden voor Cranendonck. De VVD richt zich dit jaar vooral op het verbeteren van de dienstverlening, het verenigingsleven ondersteunen én doen wat nodig is voor onze inwoners.

Een dienstverlenende organisatie die inwoners helpt is ons veel waard. Er ligt nu een gedegen plan voor om de organisatie grondig aan te pakken. Daar is veel geld voor nodig, maar wij denken dat het nodig is om hierin te investeren. Verder is de sportvisie nog niet zover als wij hadden gehoopt. Wij willen voorkomen dat onze verenigingen nog langer moeten wachten, terwijl de problemen zich opstapelen. Daarom willen wij bepaalde investeringen naar voren halen, zodat verenigingen nú aan de slag kunnen om hun problemen aan te pakken. Tot slot doen we er alles aan om de gemeentelijke belastingen voor onze inwoners zo laag mogelijk houden, zeker in deze dure tijden!

Meer weten over de keuzes van de lokale VVD? Luister dan de Podcast Gemeentepraat, waarin Jordy Drieman en Willem Swinkels uit waarom ze bepaalde keuzes hebben gemaakt. Voor meer informatie kan je ook onderaan deze pagina de Algemene Beschouwingen downloaden die onze fractievoorzitter Jordy Drieman uitsprak tijdens de begrotingsvergadering op 31 oktober 2022.