We doen wat nodig is voor sportend Cranendonck!

Dinsdagavond heeft de gemeenteraad unaniem ingestemd met het koersdocument sport en bewegen. Dit is niet alleen goed nieuws voor de verenigingen, maar ook voor iedereen die niet in een vereniging sport, maar wel in beweging wil blijven!

Fractievoorzitter Jordy Drieman: 'We hebben zorgen over het onderhoud van onze sportparken. Er is jarenlang niet in geïnvesteerd. Sterker nog: Wij hebben in het verleden de toenmalige wethouder financiën moeten dwingen om daar reserves voor op te nemen. De start om het onderhoud naar een hoger niveau te krijgen is dit koersdocument en we zijn blij dat deze nu unaniem door de raad is aangenomen. Er is helder toekomstperspectief voor de verenigingen op alle sportparken. Sporten en bewegen is belangrijk voor alle inwoners van Cranendonck!'

De motie van ELAN en VVD Cranendonck over het waterveld voor HC Cranendonck kreeg geen meerderheid. Een waterveld biedt veel voordelen voor de hockeyclub. Voor de verdere groei van de vereniging is een vernieuwd hoofdveld noodzakelijk, zeker nu de KNHB het huidige veld definitief afgekeurd heeft. Daarnaast is een waterveld beter voor spieren en gewrichten, waardoor je langer de hockeysport kan beoefenen en verbetert het de concurrentiepositie van de club ten opzichte van de buurverenigingen. Wethouder Lemmen gaf wel aan het gesprek aan te gaan met de vereniging om zo snel mogelijk te komen tot een nieuw hoofdveld.

Jordy Drieman en Willem Swinkels spraken er ook over in de Podcast 'Gemeentepraat'. Beluister Podcast #7 - Sport en Onderwijs via PodbeanYoutube of Spotify!