Soerendonk

Wij willen de komende vier jaar samen met onze inwoners kijken naar wat nodig en belangrijk is. De volgende zaken verdienen wat ons betreft de aandacht in Soerendonk.

• Aantal inwoners: 1.846
  • Aantal woningen: 772

Baronie van Cranendonck

We hebben op de Baronie van Cranendonck geko­zen voor een organisch proces, maar wat ons betreft moet er nu wel een versnelling komen. Op dit moment zien we te weinig gebeuren op de Baronie, maar zien we wel dat de panden verder verloederen. In de komende vier jaar willen we graag zien dat er iets ontstaat op deze locatie.

Jan Maasplein

Het Jan Maasplein is het hart van Soerendonk, maar straalt dat op dit moment niet uit. We ondersteunen de inwoners Soerendonk in het nadenken over de toekomst van dit plein en komen tot ontwikkeling van dit dorpshart.

Senioren in Soerendonk

Er is op dit moment weinig ruimte voor senioren in Soerendonk. Daarvoor dient aandacht te komen en er dient gebouwd te worden. Wij nemen hiertoe het initiatief om dit op de agenda te krijgen.

Arbeidsmigranten Slot Cranendonck

De camping in Soerendonk trekt veel bezoekers. Maar sinds de camping een nieuwe eigenaar heeft, krijgen we veel vragen over de toekomst van de camping. Inwoners zijn namelijk beducht op de eventuele huisvesting van arbeidsmigranten op de camping. Wat ons betreft is het een vakantie­camping. En dat blijft zo. Arbeidsmigranten kunnen op andere plekken gehuisvest worden, daarvoor hebben wij onlangs nieuw beleid aangenomen.